Op deze site vind ik op verschillende plaatsen een link naar een IQ test op
http://www.dommezel.com/?ggl=1.
Onder het mom van een gratis IQ test, staat er in de kleine letters dat je elke week 9 euro kwijt bent.
Ik ben 16 jaar of ouder en/of heb toestemming van (een van) mijn ouders of voogd. Ik accepteer de algemene voorwaarden en ga akkoord met het abonnement van max. € 9.00 p/w
Dit is een betaalde abonnementdienst. €9,00 per week, 4 credits. Stoppen: sms BREIN1 STOP naar 2050.
* Dit is een betaalde abonnementsdienst die wordt aangegaan voor onbepaalde tijd. Na het downloaden van je gratis item kun je je afmelden. De kosten bedragen €9,00/week (incl. 19% btw, excl download-kosten) voor 4 download credits voor mobile content ( ringtones, wallpapers, games ) en worden geïncasseerd via 2 wekelijkse wap berichten. Stoppen? sms BREIN1 STOP naar 2050. Ben je jonger dan 16 jaar? Vraag toestemming aan je ouders of voogd. Op deze dienst zijn de Algemene Voorwaarden van D2 Mobile van toepassing. Aanmelding voor de dienst betekent acceptatie van deze voorwaarden. D2 Mobile werkt volgens de Gedragscode SMS-Dienstverlening en de Reclamecode SMS-Dienstverlening. Er geldt geen herroepingsrecht of inzichttermijn. Vragen? Mail naar helpdesk@d2-mobile.com of bel 0900-2110211 (10cpm). Ze vermelden ook nog dat ze werken
volgens de Gedragscode SMS-Dienstverlening en de Reclamecode SMS-Dienstverlening. Er geldt geen herroepingsrecht of inzichttermijn. ; die code
http://www.smsgedragscode.nl/downloads/Reclamecode%20SMS-Dienstverlening_april_FINAL%20RCC.pdfstelt
3.3 In alle gevallen waarbij de aankoop of de aan te gane relatie tussen Aanbieder van SMS-Diensten en Eindgebruiker niet beperkt is tot de enkele aankoop van één enkele SMS-Dienst zoals één ringtone of één game, maar bestaat uit een (mogelijk) langdurige(r) relatie zoals bij chatdiensten en Abonnementsdiensten, dient de Aanbieder van SMS-Diensten de Eindgebruiker ondubbelzinnig en duidelijk te wijzen op dat (mogelijk) langdurige(r) karakter en de daarmee gepaard gaande (terugkerende) kosten.en nog explicieter in punt 4.3
Het woord gratis of een ander woord met dezelfde betekenis mag alleen worden gebruikt als een dienst daadwerkelijk zelfstandig gratis wordt aangeboden. Dit is ook het geval als de dienst weliswaar gratis is bij een abonnement, maar het abonnement onmiddellijk na de ontvangst van de gratis dienst gestopt kan worden voordat het abonnement daadwerkelijk aanvangt. Op deze mogelijkheid dient de Eindgebruiker dan wel te worden gewezen. Als het is toegestaan het woord gratis of een woord met dezelfde betekenis te gebruiken, geldt dat in visuele uitingen in de nabijheid van het woord “gratis” (of woorden van gelijke strekking) op duidelijke wijze en in een goed leesbaar lettertype, dat in redelijke verhouding staat tot de omvang van het lettertype van het woord “gratis” en waarbij de rest van de tekst niet kleiner mag zijn dan 1/3 van het woord “gratis”, moet worden vermeld dat de dienst of het product uitsluitend gratis is bij het afnemen van de SMS-Dienst.A - Wat vinden we van deze reclame?
en
B - wat kan of wat zou geloofsforum hier tegen kunnen of moeten doen?